Salestraining

Basis opleiding accountmanagement

Van de juiste salesmindset tot salesadministratie. 

De sales mindset

We beginnen met het ontwikkelen van de juiste mindset om een succesvolle accountmanager te worden. Waarom zit je in dit vak? Wat maakt je succesvol? Wat vragen klanten van jou? Wat zijn je persoonlijke succesfactoren? Wat is je strategie om je doelen te behalen?

Voorbereiden en prospecteren

Deze module gaat over alles wat je moet weten voordat je kunt beginnen met het verkopen van jouw producten of diensten aan je klanten. Wat verkoop ik? Welk probleem lost mijn product op? Wie zijn mijn concurrenten? Wie zijn mijn klanten? Waar kan ik ze vinden? Wat heb ik ze te bieden?

Afspraken maken

We behandelen hier alle mogelijkheden die je kunt benutten om in gesprek te raken met potentiële klanten, waaronder cold calling, social selling, canvassing en lead nurturing. Centraal staat jouw verkoopverhaal, waarmee je nieuwe contacten kunt interesseren in jou als persoon en in de producten of diensten die je kunt leveren.

Behoefteanalyse

Eenmaal aan tafel (of een conference call) zul je moeten doordringen in de wereld van de klant. Dat gebeurt door een grondige behoefteanalyse. Welke vragen stel je? Waarom stel je deze vragen? Hoe kun je door middel van de juiste vragen koopbehoefte opwekken bij de juiste personen binnen de organisatie?

Offertepresentatie

In de module offertepresentatie gaat het om de kunst van het afstemmen van je aanbod (oplossing) op de behoefte van je klant. Dit doe je op een energieke en doeltreffende manier. Als je dit goed doet zal de koopbehoefte ervoor zorgen dat je makkelijk een akkoord krijgt op je voorstel. Het draait hierbij om de juiste productkenmerken, de voordelen voor de klant en de waarde dit voor hem of haar oplevert. We besteden aandacht aan mondelinge presentatie, schriftelijke presentatie in een offerte en de presentatie voor een groep.

Pijplijnmanagement

Hoe zorg je ervoor dat je al je verkoopkansen op een effectieve manier beheert en zoveel mogelijk business binnenhaalt uit de activiteiten die je ontwikkelt. Daarvoor trainen we jou in pijplijnmanagement en activiteitenplanning. Dit zorgt ervoor dat je overzicht houdt en investeert in de juiste klanten op het juiste moment.

Salesadministratie

Een van de lastigste opdrachten voor verkopers die graag met klanten praten en kansen willen verzilveren: rapporteren. We besteden in deze module aandacht aan het bijhouden van de forecast,gespreksnotities en targetsetting. Zo krijg je rust in je activiteiten en straal je professionaliteit uit richting je eigen organisatie en je klanten.

Persoonlijke opdracht (examen)

Tot slot krijgt elke deelnemer van ons een persoonlijke opdracht. Hierin kunnen zij laten zien welke van de geleerde technieken bijdragen aan hun persoonlijke groei. Deze opdracht is gebaseerd op de persoonlijke leerdoelen en de zwakten die we ontdekken in de vaardigheid van de deelnemer. Het overwinnen van deze uitdaging zorgt ervoor dat alle deelnemers naar huis gaan met een nieuwe vaardigheid, voldoening en zelfvertrouwen om hun missie in sales te volbrengen.

Blijf in contact met ons.

Vul onderstaand formulier in en één van onze experts neemt snel mogelijk contact met je op.

14 + 2 =

Share This

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten